مقالات

۷ فایده مهم مصرف مکمل های مولتی ویتامین

a
1/5 - (1 امتیاز)

ویتامین ها و مواد معدنی از جمله مواد با اهمیت مورد نیاز بدن می باشند که برای عملکرد صحیح و کامل اعضا و ارگان های مختلف بدن لازمند. در این میان نکته قابل توجه این است که بسیاری از این عناصر لازم در بدن تولید نمی شوند و باید از طریق منابع غذایی مختلف تامین گردند.

آیا همه به مکمل های ویتامینی نیاز دارند؟

 

اگرچه همه می دانیم و سعی می کنیم با مصرف متعادل و متناسب از مواد غذایی گوناگون، فعالیت بدنی مناسب و استراحت کافی وضعیت سلامتی خود را در بهترین شکل نگهداری نماییم، اما تجارب عملی نشان می دهند که در زندگی پرمشغله امروزی و درگیری با مشکلات اقتصادی- اجتماعی متعدد دستیابی به این هدف به آسانی امکان پذیر نیست. حتی در برخی شرایط، مانند دوران بارداری و یائسگی در خانم ها و به ویژه در زمان اوج گیری شیوع کرونا، مصرف مکمل های ویتامینی برای جبران کمبودهای تغذیه ای و ارتقاء سلامت عمومی بدن امری ضروری و کاملا مناسب محسوب می گردد.

مزیت مکمل های مولتی ویتامینی چیست؟

اگرچه بهتر است هر فرد با توجه به کمبود های ویتامینی خود از مکمل های حاوی ویتامین خاص استفاده نماید، اما پی بردن به این نقایص، خود نیازمند صرف وقت و هزینه جداگانه ای است. بنابر این در شرایطی که تصور می کنید امکان برخورداری از یک برنامه غذایی مناسب و متعادل برایتان فراهم  نیست به آسانی می توانید، پس از مشورت کوتاه با پزشک یا مشاور تغذیه، از مزایای یک مکمل مولتی ویتامینی بهره برید. این قبیل مکمل ها معمولا حاوی مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن بوده و بدین ترتیب در رفع کمبودهای تغذیه ای و بهبود وضعیت سلامتی بسیار کمک کننده و تاثیرگذار عمل می کنند.

در میان انواع متعدد مکمل های مولتی ویتامینی موجود، قرص مولتی فیکس به عنوان نمونه ای با کیفیت و مطمئن قابل معرفی است. قرص مولتی فیکس در دو نوع، ویژه آقایان و خانم ها (بر اساس نیازهای جداگانه هریک)، تهیه و تولید شده و در داروخانه سراسر کشور در دسترس می باشد.  

multifix pr 1

فواید مصرف مولتی ویتامین ها چه هستند؟

  • افزایش سطح انرژی

احساس ضعف و خستگی تجربه آشنایی برای اکثر افراد است. عدم پیروی از یک برنامه غذایی متنوع و متعادل، تامین ناکافی ویتامین ها و مواد معدنی لازم و دشواری عملکرد ارگان های مختلف را در پی خواهد داشت که در نهایت ضعف و خستگی را به دنبال می آورد. مصرف منظم مولتی ویتامین و رعایت سبک زندگی سالم با جبران عمده این کمبودها، انرژی و توان عمومی بیشتری به ارمغان خواهد آورد.

معمولا مولتی ویتامین های معتبر (مانند مولتی فیکس) حاوی ویتامین های C ، E و D می باشند که بر اساس بررسی های انجام شده در افزایش قدرت سیستم ایمنی موثرند. همچنین ویتامین های C و E در کاهش علائم آلرژی نیز کمک کننده هستند.

EE0 Copy

  • حفظ و نگهداری سلامت قلب و عروق:

اهمیت حیاتی عملکرد صحیح سیستم قلبی- عروقی در بدن بر کسی پوشیده نیست. مطالعات متعددی تاثیر مفید برخی ویتامین ها و مواد معدنی را در سلامت این دستگاه حیاتی نشان داده اند. ویتامین های B1 ، B2 ، K ، نیاسین و منیزیم همگی از جمله عوامل مهمی هستند که در حفظ سلامت و کارکرد مناسب سیستم قلبی- عروقی نقش دارند و در مولتی ویتامین های با کیفیت مانند مولتی فیکس نیز یافت می شوند.

  • کاهش استرس، اضطراب و افسردگی:

مصرف روزانه ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به میزان ارزشمندی وضعیت خلقی را بهبود بخشیده و در کاهش استرس و اضطراب کمک کننده باشد. ویتامین های گروه B عملکرد سیستم عصبی مرکزی را بهینه نموده و تولید هورمون های مقابله کننده با استرس را افزایش می دهند.

  • بهبود حافظه کوتاه مدت:

بر اساس یافته های علمی، ویتامین های B، به ویژه ویتامین B12 ، در تقویت حافظه کوتاه مدت از تاثیر قابل توجهی برخوردار بوده و افراد مسن مصرف کننده ویتامین های مذکور در انجام آزمون های مربوط به سنجش حافظه عملکرد بهتری از خود نشان داده اند.

  • حفظ و بهبود وضعیت سلامت پوست و مو:

ویتامین های C ، E ، B و همچنین برخی مواد معدنی مانند روی در حفظ و نگهداری طراوت و شادابی پوست و همچنین رشد مناسب مو و جلوگیری از ریزش آن نقش ارزشمندی ایفا می کنند. با مصرف روزانه مولتی ویتامین های خوش ساخت  مانند مولتی فیکس می توان این نیازمندی های ضروری را نیز برطرف نمود.

  • نگهداری و افزایش قدرت عضلانی:

یکی از آثار زیانبار رادیکال های آزاد در بدن، آسیب رساندن به سلول های عضلانی و کاهش قدرت عملکرد این بافت است. آنتی اکسیدان های موجود در مولتی ویتامین ها (مانند قرص مولتی فیکس) با کنترل و خنثی نمودن رادیکال های آزاد، در جلوگیری از کاهش قوای عضلانی کمک موثری خواهند نمود.

multifix women pr 2

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *